May 26, 2015

CARA MUDAH MENGHILANGKAN BINTIK HITAM & PUTIH ( BALCKHEAD & WHITEHEAD) DI MUKA

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera,

Ramaikan yang mengalami masalah bintik hitam dan bintik putih atau (Whitehead and Blackhead) di muka? Liang roma menjadi besar dan kulit muka menjadi kasar disebabkan kehadiran bintik putih dan bintik hitam atau (whitehead and Blackhead) ini. Apa yang anda buat jika ianya ada dimuka anda? anda picit? atau biarkan sahaja? Mungkin sukar untuk picit kerana ianya sangat kecil dan sukat untuk dikeluarkan. Bintik putih dan bintik hitam atau (whitehead and Blackhead) ini biasanya akan naik dibahagian hidung, dayu, sekitar mulut dan juga pipi. 




Apa yang menjadi punca?? 
Bintik putih terjadi akibat pengumpulan lebihan sebum atau minyak di dalam liang roma kulit. Oleh sebab kulit wajah sangat halus dan ringan, penyumbatan sebum menyebabkan liang roma tidak dapat bernafas dengan sempurna.Akhirnya segala kekotoran yang tersumbat akan membentuk bintik-bintik putih..

Apa pula beza bintik putih dan bintik hitam?
Bintik atau tanda hitam sering terjadi pada wajah, dahi dan hidung. Lazimnya, masalah ini pasti akan di sertai dengan kehadiran jerawat. Masalah bintik hitam lebih banyak menyerang remaja berikutan keadaan hormon yang aktif dan kadangkala tidak stabil. Bintik putih seperti yang di terangkan tadi akibat pengumpulan kekotoran di bawah lapisan kulit.


Cara Untuk Hilangkan Bintik Hitam & Bintik Putih (Whitehead & Blackhead) Dimuka Dengan Mudah

1. Hilangkan blackheads
Buat rawatan facial atau buang sendri blackheads tersebut. Jika rawatan facial dilakukan, suhu kulit ditingkatkan dengan menggunakan wap panas pada kulit dan urutan muka dlakukan untuk "mencairkan" minyak keras dalam liang bagi memudahkan proses menanggalkan blackheads.
Bagi melakukannya sendiri, boleh wapkan muka dengan wap dari air panas. Letakkan tuala di atas kepala anda dari belakang untuk mengelakkan stim terkeluar dari muka anda. Wap ini akan membantu untuk melonggarkan bintik hitam dan menjadikan mereka lebih mudah untuk dihapuskan. Biarkan selama 10 minit. Jika stim menyakitkan muka , anda boleh memberi tumpuan hanya pada hidung.

p/s : kos per session nak buat facial ni anggaran RM38 - dan ke atas.. Biasenya RM38 ni percubaan untuk pertama kali jer... Next session da RM90 ke atas.. SEKALI SESSI tau.. Lepas 2-3hari whitehead / blackhead muncul lagi... Nak gi facial lagi ker..???? 
Koyak poket T___T


2. Elakkan minyak daripada pengoksidaan
Bahagian ini adalah penting dalam mengurangkan kemunculan bintik hitam. Seperti yang saya nyatakan, bintik hitam adalah minyak yang telah teroksida dan menjadi hitam, jadi jika anda boleh mengelakkan minyak dari pengoksidaan, minyak tidak akan bertukar hitam (atau sekurang-kurangnya sama dengan cepat).

Antioksidan digunakan dalam produk penjagaan kulit mempunyai banyak manfaat seperti menggalakkan pengeluaran kolagen, mencerahkan warna (tompok coklat) dan melambatkan pengeluaran radikal bebas yang merosakkan kulit, tetapi satu faedah mengejutkan ialah kemampuan mereka untuk menghalang minyak daripada pengoksidaan, sebab itu ia diberi nama antioksidan. Apabila memilih produk antioksidan, mencari formula yang mengandungi Vitamin C, tetapi pastikan ia adalah stabil, tidak menyengat atau mengganggu kulit.


************************

Dulu dan sehingga kini sebelum RM tahu cara yang legi mudah dan tak menyakitkan... RM picit je kasi keluar.. teknik ni dah lame dipraktikkan dari zaman hostel lagi..

TAPI SEKARANG ADE YANG LAGI SENANG>> nak tau tak camne..

* tak menyakitkan
* Mudah, senang 
* BERKESAN











U olss jangan pelik... Yang putih2 yang mencanak amcam kemuncup tu sebenarnya whitehead tau.. So camnerr..??? Terkejuttt tak kalo muka Uolss yang disangka bersih tanpa whitehead tu  sebenarnya banyakkkkk whitehead camtu...???

Geli tauuu.. eauuwuwwww...!!!

Buang la Uolss.. jgn simpan jangan bagi die beranak pinak... 

#floralmask ni RM pon guna.. Hasben pon guna... kalo boleh tiap hari nak gune... kikikiiii
barulah licingg je hidung yang tak bape nak mancung ni... ehheheee

Jom try :)

AGENT / DROPSHIP DIPERLUKAN

Berminat untuk tahu detail ??



@

SMS / WHATSAPP KE 016 681 0844 ye


Kami syarikat yang berdaftar dengan SSM , so tak perlu risau

T.kasih :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...