September 29, 2015

KELEBIHAN STEM CELL



Apa itu STEM CELL ??

RAHSIA keajaiban untuk kekal sihat, kelihatan muda dan bertenaga ditemui sejak berabad lama. Malah ramai individu tidak kira wanita atau lelaki sanggup berhabisan wang ringgit untuk memiliki pakej menarik itu. Tetapi percayakah anda, hanya dengan sebiji epal mampu mengatasi masalah penuaan. Mungkin agak sukar untuk kita mempercayainya tetapi itulah realitinya kerana buah itu mengandungi bahan anti oksidan yang tinggi.

Hasil kajian turut mendapati epal bukan sahaja dianggap bahan anti-pengoksida, malah ia berupaya mencegah penyakit barah. Pengurus Unit Perniagaan Mibelle Biochemistry Switzerland, Dr Fred Zulli berkata, pengambilan sebiji epal atau jusnya setiap hari mampu melambatkan proses penuaan.

Sel stem epal berkesan menjadikan seseorang individu itu kembali merasai nikmat keremajaan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan membaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit selain membentuk pigmen kulit. 

Sel hayat dalam badan manusia mempunyai jangka hayat terhad disebabkan faktor peningkatan usia selain keadaan persekitaran dan pemakanan harian yang tidak sihat. Ia secara tidak langsung menyebabkan kulit kurang anjal dan tegang serta otot tisu pada kulit mengedut, sekaligus mempercepatkan proses penuaan.

KEISTIMEWAAN & KEBAIKAN PENGAMBILAN STEM CELL :

1) Membantu mengurangkan kedutan pada kulit terutama kulit muka.

2) Membantu menguatkan sendi dan tulang.

3) Mengaktifkan sel-sel badan dan kulit.

4) Membantu bertindak sebagai anti penuaan dan antioksidan untuk menjaga kesihatan dan jantung.

5) Mengurangkan risiko kanser.

6) Membantu menigkatkan daya penyerapan kolegen oleh badan.

7) Membantu merangsang badan bagi menghasilkan lebih banyak kolegen tersendiri

8) Membantu menjadikan kulit gebu, halus, licin, anjal dan menjaga kelembapan kulit agar kulit sentiasa segar dan bermaya.

9) Melindungi kulit daripada terkena cahaya UV berlebihan yang boleh merosakkan sel-sel kulit.




WHATSAPP / TELEGRAM SEGERA KE

016 681 0844

016 681 0844

016 681 0844

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...