February 25, 2016

PETUA HILANGKAN KELEMUMUR

PETUA HILANGKAN KELEMUMUR

Boleh cuba mana2 petua berikut
.


1. Lemon
Tuang 2 sudu besar jus limau dalam kepala Anda. Perah rambut dan kulit kepala Anda. Ambil segelas air dan tambahkan 1 sudu besar jus lemon ke dalamnya, maka siramkanlah kepada rambut Anda. Bilas dengan air selepas beberapa minit. Kepala Anda akan bau limau bagus dan segar dan kelemumur Anda hilang. Ulangi beberapa kali sehingga kelemumur Anda hilang sepenuhnya.

2. Cuka putih
Cuka putih adalah ubat yang sangat baik untuk kelemumur. Menggabungkan cawan cuka putih dengan cawan air, dan tuangkan pada kulit kepala Anda selepas mencuci, sebagai akhir bilas. Mari duduk, kemudian bilas dengan air bersih.
Anda juga boleh mencuci rambut Anda dengan satu sudu cuka 3 sudu minyak, kemudian dibersihkan dengan syampu. Kaedah ini memberi kesan yang sama baik.

3. Serbuk penaik
Tidak menjejaskan rambut anda. Ambil segelintir baking soda dan gosok kulit kepala Anda dengan baking soda. Kemudian bilas dengan baik supaya semua soda hilang dari rambut Anda. Adakah ini beberapa kali. Pada mulanya, rambut Anda boleh menjadi sedikit kering, tetapi selepas seminggu anda akan melihat perbezaan. Kulit kepala Anda menghasilkan minyak semula jadi, menjadikan rambut anda perlahan-lahan ke belakang dan kelemumur akan hilang.

4. Garam
Gunakan garam apabila anda mencuci rambut. Taburkan dan gosok kulit kepala anda dengan garam. Bilas selepas beberapa ketika dan mencuci rambut anda dengan syampu.

5. Santan
Campurkan santan dari separuh kelapa, segelas jus nanas, jus limau, dan setengah gelas air kelapa. Kacau rata. Gunakan campuran ini untuk mencuci rambut Anda sekali setiap lima hari. Bersihkan dengan syampu setiap kali Anda lakukan

Selamat mencuba

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...